Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, özel ihtiyaçlı bireylerin acil servis gereksinimlerinin daha nitelikli karşılanması için ‘Engelsiz Acil Servis’ hizmetinin Muğla, Erzurum, Samsun ve Kayseri’de seçilen hastanelerde pilot uygulama olarak başlatıldığını duyurdu.
Bakan Koca, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “Özel ihtiyaçlı hastalarımıza yönelik ‘Engelsiz Acil Servis’ hizmeti başladı. Muğla, Erzurum, Samsun ve Kayseri’de seçilen hastanelerde başlayan pilot uygulamada, hastalar acil sıhhat hizmetlerini özel üniteden alıyor. Uygulamayı, yıl içinde 81 vilayette hayata geçirmeyi hedefliyoruz” dedi.
Engelsiz 112 projesi nedir?
Engelsiz 112 projesi, resmi web sitesinde şöyle tanıtılıyor:
22-28 Nisan 2012 tarihleri ortasında İspanya’ nın Santiago De Compostela kentinde Reach 112 Projesi kapsamında engellilere yönelik uygulamalar incelenerek Ülkemizde uygulanabilirliğine ait rapor hazırlanmıştır.
Avrupa Komitesi tarafından desteklenen Reach 112 Projesinin maksadı, işitme ve dil-konuşma engelli vatandaşların, akıllı telefonlarla (smartphone) eş vakitli yazışmalarını, manzaralı işaret lisanı ile bağlantı kurmalarını ve sesli konuşma – dudak okuma tekniklerini kullanarak Acil Yardım Merkezleri’ ne ulaşmalarını sağlamaktır. Haziran 2009 ‘da başlatılan Reach 112 Projesi, İspanya, Hollanda, İngiltere, Fransa ve İsveç ülkelerinde pilot olarak uygulanmış, 27-28 Haziran 2012 tarihinde İspanya’nın Santiago de Compostela kentinde yapılan Reach 112 Final Konferansı ile sonlandırılmıştır.
Engelsiz 112 uygulaması, engelli vatandaşlarımızın acil durumlarda ilgili 112 ünitesine süratlice ulaşabilmelerini sağlamak üzere İçişleri Bakanlığı bünyesinde geliştirilmiştir. İşaret lisanı bilen uzman davet alıcılarımız, vatandaşın muhtaçlığını belirledikten sonra ilgili kuruma gerekli bilgileri sağlayarak, grupların en kısa müddette olay yerine sevk edilmelerini sağlamaktadır.
Engelsiz 112 Projesi, engelli vatandaşlarımızın, fiyatsız olarak telefonlarına/ tabletlerine indirecekleri uygulama aracılığıyla 112 Acil Davet Merkezi ile anında bağlantıya geçmelerine imkan sağlamaktadır. Engelli vatandaşlarımız dilerse uygulama üzerinden sıhhat sorunlarını kayıt edebilir, acil durumda ulaşılacak yakınlarının bağlantı bilgilerini sisteme girerek 112 çalışanının “Acil Çağrı” anında bu bilgileri görmesini sağlayabilir. Böylelikle süreçte daha faal ve süratli hizmet verilmesi mümkün olabilecektir.
Ülke genelinde yalnızca Ankara AÇM lokasyonu kurulan, Yeni Kuşak Manisiz 112 merkez uygulaması sayesinde tüm davetlerin tek bir merkezden karşılanması sağlanmıştır.”