Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, kentte yapılan çalışmaları incelemek ve bir dizi ziyarette bulunmak için sabah saatlerinde Zonguldak’a geldi. Birinci olarak Devrek ile Ereğli ilçesi ortasında imali devam eden kara yolunda inceleme yapan Bakan Uraloğlu’na, Vali Mustafa Tutulmaz, AK Parti milletvekilleri Muammer Avcı, Saffet Bozkurt, Ahmet Çolakoğlu ile vilayet protokolü eşlik etti. Bakan Uraloğlu, daha sonra Armutlucuma köyünde kıraathanede köylüler ve muhtarlar ile sohbet etti. Bakan Uraloğlu’na köylüler tarafından gözleme ve ayran ikram edildi. Bakan Uraloğlu, daha sonra Zonguldak Valisi Mustafa Tutulmaz’ı makamında ziyaret etti. Bakan Uraloğlu, kentte yapılan çalışmalar hakkında Vali Tutulmaz’dan bilgi aldı. Vali Tutulmaz, Bakan Uraloğlu’na madenci feneri armağan etti.
Bakan Uraloğlu daha sonra Zonguldak Belediyesine geçti. Belediye Başkanı Ömer Selim Alan, Bakan Uraloğlu’na Devrek bastonu ikram etti.
‘ZONGULDAK, TÜRKİYE’Yİ DÜNYAYA BAĞLAYACAK’
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Zonguldak’ta bir otelde düzenlenen ‘2023 Kent Buluşmaları’ programında partililer ve iş insanlarıyla bir ortaya geldi. Programda konuşan Bakan Uraloğlu, yaptıkları projeleri açıklayarak, “Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde aralıksız çalışıyor, hizmet üstüne hizmet ekliyoruz. Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale köprüleri, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara otoyolları üzere dev projeleri birbiri arkasına hayata geçirdik. 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin kilometrenin üzerine çıkardık. Bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı 3 bin 633 kilometreye ulaştırdık. Demiryollarımızın tamamını yeniledik. Ülkemizi Avrupa’da 6’ncı, dünyada 8’inci yüksek süratli tren işletmecisi ülke pozisyonuna yükselttik. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu sınırını açarak Asya’dan Avrupa’ya kesintisiz demiryolu irtibatı sağladık. Havayolunu halkın yolu yaptık. İç sınır uçuş nokta sayımızı 26’dan 57’ye, dış çizgi uçuş ağımızı, 130 ülkede 342 noktaya, 149 olan liman sayımızı 217’ye, 37 olan tersane sayımızı ise 84’e çıkardık. Tüm Türkiye’de olduğu üzere Zonguldak’taki ulaşım ve haberleşme yatırımlarımıza da sürat katarak devam ediyoruz. Artık Zonguldak yalnızca bir maden kenti olarak anılmıyor. Kıyılarındaki doğal gaz kuyuları ile bir güç kenti olarak görülüyor. Zonguldak yıllarca taş kömürüyle Anadolu topraklarını ısıttı. Artık doğal gazıyla Türkiye’yi, milleti ısıtacak, fabrikalara güç sağlayacak. Zonguldak, inşa ettiğimiz tünel ve köprüler, gelişen ulaşım ağları ve faaliyete geçen dev Filyos Limanı ile memleketler arası bir lojistik üs olarak Türkiye’yi dünyaya bağlayacak. Zonguldak emeğin başşehri olarak tepedeki yerini koruyacak. Yalnızca Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak son 21 yılda Zonguldak’ın ulaşım ve bağlantı yatırımlarına tam olarak 39 milyar 411 milyon lira harcadık. 2003’e kadar yalnızca 22 kilometre bölünmüş yolu varken, 182 kilometre daha ekleyerek 204 kilometreye çıkardık” diye konuştu.
EN DEĞERLİ PROJELERİMİZDEN BİRİ BATI KARADENİZ KIYI YOLU
Bakan Uraloğlu, en kıymetli projelerinden birinin Batı Karadeniz Kıyı Yolu olduğunu vurgulayarak açıklamalarına şöyle devam etti.
“Bölünmüş yollarla vilayetimizi Bartın’a, Bolu’ya ve Düzce’ye bağladık. Hasebiyle Ankara’ya, İstanbul’a, tüm Türkiye’ye bağladık. Vilayet genelindeki bitümlü sıcak kaplamalı kara yolu uzunluğunu 16 kilometreden 221 kilometreye çıkardık. Buraya gelmeden evvel Zonguldak’ın iki büyük ilçesi Ereğli ve Devrek ortasındaki ulaşım standardını yükseltecek olan Ereğli- Devrek Yolu’nda incelemelerde bulunduk. Mevcut haliyle 57 kilometre uzunluğunda hizmet veren yolumuzu proje ile 1,5 kilometre kısaltıyoruz ve ulaşım müddetini 65 dakikadan 45 dakikaya düşürmeyi hedefliyoruz. 44,5 kilometrelik kesitini sathi kaplamalı tek yol olarak tamamladık. Kalan 11 kilometrelik kesimde yol imal çalışmalarına devam ediyoruz. Zonguldak’ta üretim çalışmaları devam eden en değerli kara yolu projelerimizden biri hiç elbet Batı Karadeniz Kıyı Yolu’dur. Projesinin kıymetli kısmı, oluşturan Zonguldak-Kilimli-Filyos- Çatalağzı Yolu projesidir. 6-7 metre genişliğindeki mevcut yol 34,3 kilometre uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol olarak projelendirilmiştir. Projemizin tamamlanmasıyla birlikte Filyos Limanı’na daha inançlı ve konforlu seyahat yapılabilmesi sağlanacaktır. Böylece mevcutta 45,6 kilometre olan yol 34,3 kilometreye düşecek, seyahat mühleti 71 dakikadan 25 dakikaya inecektir. Güzergah ile Sinop, Bartın ve Zonguldak vilayetlerinin Düzce, Sakarya, Kocaeli ve İstanbul’a ulaşımı kolaylaşacaktır. Birinci basamakta bu projenin Zonguldak-Kilimli ortasında kalan 6,5 kilometrelik kesitini tamamlayarak 5 Şubat 2022 tarihinde hizmete sunduk. Bu yol çizgisinde yer alan Prof. Dr. Teoman Duralı Tünellerini açtık. Ağır endüstrisi olan Zonguldak ile Kilimli’yi birbirine bağlayan yolda, tüneller ve temas yollarıyla süratli, konforlu ve inançlı ulaşım tesis ettik. Güzergâhta 4,5 kilometrelik kısalma sağladık, 40 dakikada geçilen güzergahı 35 dakika kısaltılarak seyahat mühletini 5 dakikaya indirdik.”
‘FİLYOS LİMANI’NI HAYALDEN GERÇEĞE DÖNÜŞTÜRDÜK’
Bakan Uraloğlu, Filyos Limanı’nı hayalden gerçeğe dönüştürdüklerini söz ederek şunları söyledi:
“Sultan Abdülhamit periyodunda hazırlanan ‘Anadolu’da Genel Üretim Raporu’nda dahi yer alan milletimizin 150 yıllık hayali Filyos Limanı’nı da hayalden gerçeğe dönüştürdük. 4 Haziran 2021’de Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle hizmete açtık. Karadeniz hinterlandının en değerli limanı oldu. Liman, yıllık 25 milyon ton konteyner elleçleme kapasitesi ile büyük tonajlı gemilerin yeni adresine dönüştü. Ayrıyeten doğal gaz arama ve çıkarma çalışmaları sırasında Yasal ve Fatih Sondaj Gemilerinin yanı sıra sismik arama ve tarama gemilerine de mesken sahipliği yaptı. Hiç elbet gerisinde yükselen organize sanayi alanıyla da bölgenin sanayi ve ticaret faaliyetlerinin gelişimine büyük katkılar sağlayacak ve yeni istihdam alanları açacak. Tekrar, Zonguldak’ın demir yolu ağının gelişmesi için de büyük projeler hayata geçiriyoruz. Vilayet sonları içerisindeki 71 kilometrelik demir yolu çizgisinin tamamını yeniledik. Zonguldak Gar Binası’nın eksiksiz tadilatını yaptık. Irmak-Karabük-Zonguldak Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon Projesi ile demiryolu ağının hepsini yeniledik. Artık Irmak-Karabük-Zonguldak Elektrifikasyon Projesi ile çizgisi elektrikli hale getirecek çalışmalara başladık. Birebir halde Filyos Limanı ve Filyos Sanayi Sanayi Bölgesi’ne İltisak Çizgisi İlişkisi da sağlayacağız. Karasu Limanı- Akçakoca- Ereğli Limanı- Bartın Limanı Demiryolu’nun revize, etüt projesini de tamamladık.”